17 ledere fra Sankt Annæ Gymnasieskole havde sat hinanden stævne for at arbejde med, hvordan de som ledere kan understøtte implementeringen af en mindset kultur i hhv. gymnasieskolen, folkeskolen og sangskolen. Deltagerne fik en grundlæggende introduktion til emnet, hvorefter de drøftede, hvad der er relevante mål for indsatsen i de respektive afdelinger og hvilke aktiviteter, der kan føre derhen.
Deltagerne drøftede blandt andet udfordringer som:
- – Hvordan kan vi som ledere understøtte lærerstaben i at bruge mindset-greb og hvad kan vi tilbyde i form af tid, sparring, input og gejst?
- – Hvad kan vi som ledere gøre for at bane vejen for at gode tilgange og greb udbredes til andre lærere og ledere?
- – Hvordan får vi som ledere viden om, hvad der foregår i undervisningslokalet og hvad kan vi gøre for at bevare fokus på en fortsat udviklende mindset-kultur?
Drøftelserne blev afrundet med udfyldelsen af en handlingsplan for hver afdeling, hvor der også blev taget stilling til, hvad der er relevante milepæle og hvilke udfordringer, der kan støde til i forløbet. Det kom der engagerede dialoger og mange gode input ud af.